Selasa, 14 Mei 2013

GRILLED SPICY DORY FISH

GRILLED SPICY DORY FISH
Sumber : Siti Juliana Liman






Bahannya:
2 keping ikan dory ~ saya guna 1 keping
1sb sos tiram
1st sos ikan
1 kiub tom yam knorr ~ saya guna 1sb pes tom yam
1 bj bawang besar potong 8 ~ saya guna 1/2 bj
1 bj tomato ~ potong 6
1in halia ~ hiris nipis
3 tangkai cili padi ~ ikut pedas
Kacang bendi dipotong2 ~ saya letak batang saleri, brokoli n daun bawang
3 helai daun limau purut di hiris halus ~ ini saya tambah



Caranya:
1. Ikan dibersihkan dan perapkan dgn sos tiram, pes tomyam, sos ikan.
2. Letak ikan atas aluminium foil, tabur bahan2 yang lain atas ikan, bungkus kemas2.
3. Bakar pada suhu 200C selama 20 minit atau sehingga masak ~ bergantung kepada kepanasan oven masing2.
4. Sedap dimakan panas2.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan