Khamis, 29 November 2012

Karipap roti rangup....







                   yg golden ni.....inti keju dengan jejari ketam. Gambar yg nampak inti dh trpadam!!!!!
   


                                                    yg dot2 ni.....inti sardin!!!!!!




Assalamualaikum. Bila cuti sekolah ni, hari2 anak tanye, hari ni buat kuih apa?.  Bertambah2 selera bila duduk kat rumah. Kebetulan dia suka makan roti, saya pun buatlah macam2 style dan macam2 inti saya letak. Biasalah budak2.....suka sangat yang berkeju!!!. Cuti2 macam gini saya ambil kesempatan mintak dia tolong. Dapat tolong lenyekkan roti tu pun oklah!!!!!. Buatnya senang je....anak2 pun boleh buat kalau rajin dan ada kemahuan.

*** Lenyek roti sampai nipis......masukkan dalam acuan karipap.....masuk inti kesukaan....tutup.
       Golekkan kat tepung gandum.....golekkan kat telur putih......salut dengn serbuk roti.....goreng

*** kalau tak nak salut ngan serbuk roti pun boleh juga......ambil lidi satay......bahagian yang tk tajam tu, celupkan dgn pewarna pilihan......dot2 kan kat kulit roti tu......

*** Sedap dan rangup bila makan masih panas2......!!!!!!
     


Tiada ulasan:

Catat Komen